tisdag 10 februari 2009

Vilovecka

Är nyss hemkommen från sundsvall där jag har varit på besök hos sosab(larmcentralen),satt på medlyssning av 112 samtal.Jag blev ganska förbryllad när vissa samtal gällde förfrågan om telefonumret till taxi,,vissa människor verka tänka med det dom sitter på.Efter studiebesöket på sosab åkte jag vidare till cardiologen på Sundsvalls s-hus där jag fick vara med på en hjärtröntgen och en ballongvidgning av kranskärl. Hela ingreppet tog ungefär 2 timmar och utfördes med inponerande precision och kunskap.Det känns tryggt att vi fortfarande har en så pass bra sjukvård trots alla indragningar inom vårdsektorn.Nog om detta ,jag hade tänkt träna på som vanligt men tyvärr så börjar även jag att känna mig lite krasslig,kanske inte så underligt med tanke på att jag varit hemma med 2 hostande och snörvlande barn .
Det blir alltså en oplanerad vila på förhoppningsvis ej mer än 1 vecka ,den som lever får se.Lev väl må bra och glöm ej att våren snart är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar