söndag 27 september 2009

Söndag


Efter en hektisk vecka med hårda träningspass och och mycket jakt så känns det rätt skönt med en slö söndag i hemmets lugna vrå med god mat och en rejäl brasa..

På tisdag drar jag på jaktresa med en polare,vi ska jaga tjäder i Rajastrand(4 mil so om Borgafjäll),jag brukar göra minst en resa dit per höst.

Markerna består av mycket gammelskog och oftast en hel del med villebråd inte minst Björnar som man ser spår efter lite då och då.

På träningsfronten så har det inte hänt så mycket,min axel är fortfarande kass och jag väntar på en remiss till kirurgen.

Tjurig som man är så köra man på i vanlig stil = stenhårt för man är ju en Viking/eller.

Min vikt ligger stadigt på 113 kg och formen är hyfsad ,jag har under en lång tid medvetet hållit igen på kolisarna men tänker nu öka på intaget inför vintern och försöka lägga på mig lite massa.

Jag kommer att ligga på 500 g kolisar,300 g protein och 130 g fett= 4300 kcal,
om detta upplägg känns bra så kommer jag att köra efter det i 3 månader och sedan utvärdera.

Ha de mvh the Varrior.................

1 kommentar:

  1. Tjena christer.Urbans kusin från Värmland här.Ta med bössan om du har vägarna förbi
    så kan du få jaga på åsundaön,du har ju varit där med Urban.
    // Marcus

    SvaraRadera