måndag 16 mars 2009

En ny vecka

Åter en ny vecka,faan va tiden går fort......Fördelen är väl att våren och sommaren kommer desto snabbare.

I helgen har jag arbetat och laddat i mig väldigt mycke mat inför veckans kommande träningspass,jag körde även mitt 4 de löppass som bestod av intervallträning (jogging och gång) i 25 min .

Mitt mål är att kunna jogga med mina 116 kilo åtminstone 5 kilometer utan att behöva stanna.

Den här veckan är den sista av fyra veckors tung träning sedan blir det en vilovecka med fiske i Vänern.

Jag får ofta frågor om kosttilskott och deras betydelse vid hård träning så här kommer lite tips och råd angående detta ämne.

Somliga påstår att kosttillskott är onödigt men jag anser att dom har fel,en hårt tränande behöver mer energi än den som rör sig lite och inte tränar ,solklart och logiskt men glöm ej att basen i kosten måste bestå av balanserad kost,helst 4 mål om dagen.

Här listar jag lite olika tillskott i den ordning jag tycker dom skall prioriteras.

1:Gainer (alltid efter träning)viktigast

2:Proteindrink som mellan mål om man ej hinner att äta

3:Creatin som ger extra kick i träningen

4:Vasodilator som ger ökad pump (innehåller arginin,och kreatin,koffein mm )

Glöm ej att du först måste sköta kosten (viktigast) innan du börjar med kosttillskott,
och att du ibland bör vila helt från tillskott för att få ut bästa effekten i längden .

Jag tycker även att man skall vara försiktig med allt för mycke tillskott om man är
väldigt ung (under 15 år).

Slutligen: skynda långsamt en vältränad kropp tar tid att skapa.

Vi hörs Vikingwarrior........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar