tisdag 16 mars 2010

Ny vecka


Efter en härlig helg tillsammans med mina barn så är det en ny vecka.

I går körde jag mitt andra bröstpass efter operationen,det gick hyfsat och jag kunde
faktiskt lägga på lite vikter i hantel pressen det blev 4 set med 27 kilos hantlarna
och repsantalet låg runt 30.

Hantelflyes och bänkpress var tyvärr allt för smärtsamt men cablecross gick finfint att köra.

Jag känner mig väldigt motiverad att träna just nu och faktiskt lite sugen på att
köra en liten halvdiet = börja tänka lite mer på vad jag stoppar i mig.

Jag kommer att hålla ner på allt fett och höja proteinintaget till 3 g per kilo
som jag väger =110x3 dvs 330 g protein per dag,kolisarna tänker jag inte ta bort .

Det är ganska vanligt med lågkolhydratsdieter nu för tiden och dom funkar väldigt bra när man vill gå ner i vikt fort,jag personligen har ingen brådska och dessutom
så tycker jag att det är lättare att träna hårt med lite kolisar i kroppen.

Därför kommer jag att fortsätta att äta kolisar men jag kommer att begränsa dom till ungefär 300 g per dag.

Fettet tänkte jag inte bry mig så mycket om ,jag kommer att äta mat som innehåller låg fetthalt och ta omega 3 tillskott ,det ungefärliga fettintaget kommer att ligga mellan 55-80 g per dag i snitt.

Jag vill poängtera att detta inte på något vis är någon riktig hårddiet utan bara en justering av mitt normala mat intag,jag kommer dessutom att unna mig ätarmål lite nu och då.

Man lever bara en gång och jag anser att livet är allt för kort för att man ska leva på torrt ris och tonfisk dagarna i ända.

Däremot kan man tänka på vad man äter och framför allt sluta upp med frosseriet = vräka i sig fast man egentligen är mätt bara för att det är gott.

Nä nu får det vara nog för idag,ha det mvh The one and only true Vikingwarrior.................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar