onsdag 5 maj 2010

Lill lördag


Är nyss hemkommen från ett hårt armpass,träningen går av bara farten och formen blir sakta men säkert bättre.

Något fiske har det tyvärr inte blivit än, jag gjorde ett försök i måndags men när alla grejor var riggade och klar så startade inte motorn.

Trots att jag nyss har servat den och allt var i toppskick så gick den inte att få igång,förbannad som jag var så drog jag upp hela skiten på land och började lasta tillbaka allt in i bilen igen.

Då kommer en gubbe fram och börjar snacka om sin motor,han har ju aldrig servat den och den går alltid som en klocka säger han.

Irriterad som jag är så morrar jag bara något ohörbart tillbaka och fortsätter att lasta grejor,då knackar han mig på axeln och frågar om jag är stark på grötig skånska.

Jag svarar till slut att med tanke på mitt nuvarande humör så är jag stark som en hydral lyft,gubben tittar då finurligt på mig och säger plötslig ,bevisa det då.

Jag stirrar gubben rakt i ögonen och frågar vad han egentligen vill,jo säger han fortfarande på grötig skånska jag tänkte åka ut och fiska men jag behöver några som kan hjälpa mig att lyfta på motorn på båten.

Jag svarar det behövs bara en,när jag kommer fram till gubbens båt så står den på en väldigt märklig båtvagn .

Båtvagnen är dubbelt så hög som en vanlig vagn och dessutom så väger motorn 80 kg enligt gubben,jag säger åt honom att flytta sig och kastar upp motorn på båten.

Gubben blir alldeles lyrisk och börjar dansa runt båten,han säger att han egentligen skulle få hjälp att få på motorn om 3 dagar men tack vare mig kan han nu börja fiska 3 dagar tidigare.

Jaa vad ska man säga om detta ,jo inget ont som inte har något gott med sig.

Ha det mvh VIKINGWARRIOR..........

2 kommentarer:

  1. ja med överarmar lika stora som två övergräddade köttfärslimpor så förstår jag att det gick lätt för herr viking.... ha de bra.(målis)

    SvaraRadera
  2. Gubben heter Arne och är smålänning.

    SvaraRadera