torsdag 10 september 2009

Torsdag


Ännu en jaktdag med min hund Apollo, det blev 4 timmar i skogen men endast 2 fågelkontakter.

Jag har jagat tjäder och orre i ungefär 20 år och jag har aldrig varit med om att det varit så lite fågel som i år.

Eftersom att tjäder är en skogsfågel så kanske förklaringen finns där,om du inte visste det så finns det snart ingen skog kvar i vårat avlånga land,ja ja det finns fortfarande skog men det är oftast planteringar där allt är väldigt monotont.

Tjädern behöver gammal skog med gran och tall och inslag av lövträd men idag är det tyvärr inte ekonomiskt hållbart att spara gammelskogen,pengarna ska in så att vi kan konsumera allt jävla onödigt skiiit.

De största skogsmarodörerna är de stora skogsbolagen med sca i spetsen,dom ger sig nog inte före det sista gammelträdet är fällt.

Det enda stället man i framtiden kommer att kunna hitta gammelskog på kommer att vara i naturreservaten så där kommer tjädern åtminstone att kunna få leva och frodas.

Nog om detta,efter dagens jakt blev det matlagning,jag lagade helstekt fläskfile met tratt kantareller (mums)sedan blev det ett axelpass där jag körde hantel pressar ,sidolyft och cabledrag för baksidan.

Träningen känns lite si sådär för tillfället troligen pga axelsmärtor men va faan de
är bara att skita i de övningar som gör ont och köra lättare...

Ha re mvh Vikingwarrior........

2 kommentarer:

  1. måste berömma dig för din grymma fysik, Och att du ser grymt bra ut *tummen upp* kika in min blogg om du vill men på egen risk ;P Kram

    SvaraRadera
  2. Tjena! Kul att höra att det finns folk som bryr sig om skog och mark! Som nyinflyttad skåning och bodybuilding-affiniado ville jag bara titta in och säga hej!

    SvaraRadera