torsdag 15 oktober 2009

Jakt i Europas björntätaste område





Har varit i väg några dagar på jakt i Flåsjön som gränsar mot ströms vattudal.
Detta område är känt som Europas björntätaste område och man ser ofta spår efter dessa mäktiga djur.

Jag jagade i tre dagar med min kompis Peter och vi hade närkontakt med Björn och såg
Vargspår.

Vi jagade tjäder och hare i underbara marker som verkade oändliga,tyvärr så var tillgången på vilt även dålig i detta område.

Trots allt så lyckades vi ändå att fälla både tjäder och hare och min finspets (apollo)gjorde bra ifrån sig.

Lägger in lite bilder på björspår som nästan var lika stora som mina jaktkängor i stl 46 och lite annat smott och gott.

Ha det Mvh The Varrior....................

1 kommentar:

  1. skam den som ger sig,jag jagar inte själv men det är säkert en upplevelse att befinna sig i skogsmark iväntan på att djuret kanske kommer. hur som helst så uppskattar jag läsningen av din blogg, vill helst att du kanske kan skriva lite mer men inget krav ha...ha. ha det bra och lycka till med jakten.

    SvaraRadera