måndag 4 oktober 2010

Höstförkylning



Seg deg och förkyld som bara faan,vilken start på höstsemestern.

Jaa tro det eller ej men även en Viking drabbas ibland av virus och sådant trevligt,
det är väl lika bra att göra bort skiten så att man kan ägna sig åt jakt,fiske och träning resterande del av oktober.

Sedan sist så har jag fällt tolfte fågeln för i år (en ung orrtupp ),jag har även infört catch and release i jakten.

Det innebär att man tar sig i skottläge på ståndskallet ,tar en fika,och en snus,
tittar på hur hunden jobbar och hur fågeln beter sig och sedan bryter man en kraftig kvist eller slamrar lite och då flyger fågeln.

Jag har ju en hel del fågel i frysen så därför kommer jag fortsättningsvis att släppa alla hönor och förhoppningsvis så belönar dom mig med att ruva fram många kycklingar till nästa år.

Jag har i dagarna beställt en till finsk-spets,den är en vecka gammal och kommer att heta Nemo,jag ska hämta honnom om 7 veckor och jag längtar redan.......

I morgon blir det fiske i Ångerman älven och på onsdag fågeljakt,vi hörs mvh Vikingwarrior.................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar