onsdag 13 oktober 2010

Jakt och Fiske




Just nu är det jakt och fiske för hela slanten,jag jagar fågel ena dan och fiskar den nästa.

Tyvärr så är det mitt i lövfällningen och dessutom så är höstblåsten här,det har blåst i en hel vecka och denna kombination gör att fågeljakten blir nästan omöjlig.

Trots de svåra förhållandena så har jag lyckats att fälla en orrtupp och även gjort en catch and release på en tjäderhöna ,resterande fågelkontakter har slutat med att fåglarna har tagit till vingarna så fort Apollo har börjat skälla.

Fisket i Ånger manälven går si sådär , jag har fått många fiskar men tyvärr så har det nästan bara varit små öringar som fått gå tillbaka och färgad leklax.

I morgon blir det älgjakt med Azzi,tyvärr så blir det blåsigt även i morgon men jag trotsar vädergudarna och gör ett försök ändå.

Ha det mvh Vikingwarrior............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar