onsdag 1 april 2009

Nytt träningsupplägg

Jag har nu kört tung träning i 4 veckor och känner mig ganska sliten så det är dags för ett nytt träningsupplägg (utan förändring ingen utveckling).

Under denna period tränar jag explosivt utan att rycka igång vikten , jag kortar även ner vilan mellan seten och på så sätt får jag en hög intensitet i träningen vilket förhoppningsvis leder till större muskler......

Träningsprogrammet ser ut som följer.

Dag:1 Bröst,Axlar

Dag:2 Rygg,Mage

Dag:3 vila

Dag:4 Ben,vader

Dag:5 Armar

De övningar som körs är.

Lutande smithmaskin,Plan hantelpress,Framåtlutad cablecross
Sittande hantelpress,Stång drag till hakan,Framåtlutande hantellyft åt sidan.

Stångrodd med smal fattning,Bred latsdrag,Sittande rodd med bred fattning,
Cablecrunches,Hängande benlyft.

Benpress,Utfall,Benspark,Bencurl,Sittande vadpress,Stående vadpress.

Hantecurl,Koncentrationscurl,Hammercurl,Frenshpress,Dips,Hantelpress.

Vilan mellan seten ska ligga på 1 1/2 min och vilan mellan övningarna på ungefär 3 minuter.

Antal reps är 1x14 , 1x12 ,1x10 ,1x8 i varje övning.


Hare King Tjingeling

The Varrior.

1 kommentar:

  1. Hejsan

    Ruskigt kul att läsa din blogg. Kollar varje dag. Kul med inspiration. Nu byter väl jag också program.

    Antte

    SvaraRadera