fredag 27 februari 2009

Äntligen Fredag

Ännu en vecka har förflutit och våren närmar sig ,hääärligt hääärligt.Träningen har gått hyfsat
men styrkan är inte tillbaka än ,körde mark i förrgår och fick slita för att få upp en 4a på 230 .

From den här veckan har jag även lagt in löpträning i mitt träningsprogram,jag kör intervaller i ungefär 20-25 minuter 1 gång i veckan .Det finns dock ett litet problem,jag vet inte om knän och
fotleder tål belastningen ,men vad då lite smärta skall väl en karl tåla ? eller hur.

Idag har jag åkt slalom för första gången på 15 år, tro det eller ej men jag föll inte en gång (man va ju King i backen),det var kanonväder ,jag hade mycket matsäck , backen var inte för brant och det var inte för mycket folk i vägen.

Har e King Tjingeling

1 kommentar:

  1. Hej Christer.
    Låter härligt med löpträning och slalom åkning.
    Inte de lättaste uppgifterna för en i din storlek!
    Måste ju påpeka att det låter kul när du skriver att styrkan inte finns på plats, att du fick kämpa upp en 4a på 230kg. Det kan ju bara ge oss en bild hur stark du normalt brukar vara =)

    Jag är själv i ett dielmma, då jag vill komma igång med mer konditionsträning och eventuellt börja spela handboll igen till hösten. Mitt problem är att jag är 197cm och väger just nu 118kg (på ner gång..). Som mest har jag vägt 125kg. Jag har sista åren haft lite problem md en höft vilket är besvärligt för man vet inte om jag vågar sätta igång med löp träning osv..

    Till en början blir det morgonpromenader samt simmning, sen hoppas jag på att genom gå ner lite i vikt att höften skall oxå ge med sig.

    Mitt dilemma är ändå att jag tycker det är så kul med styrketräningen och de fanns ju inge roligare än när jag vägde 125kg och körde brutalt tunga pass i gymme, lyfte 4ggr tyngre vikter än vad jag gör idag.
    Anledningen jag vill köra någon annan sorts träningsform just nu är att jag haft enhel del krämpor. Problem med höften, axlar och diverse mindre krämpor i inprincip alla kroppens muskler hehe. Vi får se antingen hittar jag en väg tillbaka eller så håller jag mig på en motionärs nivå med lätta styrketräningspass och lite handboll på korp nivå.

    Hur som helst ville bara skriva och säga hej! Lycka till med löpträningen.

    PS. Imponerande du håller dig både stor och i bra form trots du lagt ner alla tävlingsplaner osv. (vilket är synd, hade gärna sett dig knipa de dära sm guldet)
    Ha D gott.

    SvaraRadera